Friday, July 01, 2005

A xénese deste blog

O corpo pídeme falar doutro asunto pero a xustiza reclámame que homenaxee a unha persoa que, de non ter coñecido, posibilita a lectura deste blog.
Haberá algunha por aí a reclamar a maternidade deste espacio paranoico e desfarrapado, non lle faltará a razón pero a saber por que o faría, pero se non fose por Anxos Sumai nunca tería Nada que dicir.
O asunto non é tan tópico e patético coma poda parecer. Non, ó ver que Anxos tiña un diario en internet non me puxen a facer igual. De feito isto parécese moi pouco a Anxos de Garda (¿non?). Máis ben foi pola correspondencia electrónica e as conversas que mantivemos as que me animaron a recuperar a fe na escrita. Estaba arrodeado dun grupo de persoas para os que a literatura era escribir un par de poemas o ano seguindo as modas literarias do momento, ler unha serie de lecturas canónicas, falar mal doutros escritores non amigos e louvar ós amigos ademais de xulgar as compañeiras polo seu parecido ó modelo apolíneo de beleza.
A min isto alonxábame bastante da literatura. Cando comezara a escribir e a compartir a miña afección con outras persoas buscaba aumentar a miña creatividade e os meus coñecementos. Pasados os primeiros momentos todo isto esvaeceuse. Con Anxos recuperei o gusto por compartir a literatura con alguén e gañei unha mestra dentro das limitacións que unha arte tan individual coma a escrita concede.

Ten a capacidade de dotar de beleza todo o que escribe con sinxeleza e sinceridade, un ollo clínico para diagnósticar a realidade... Todo iso podedes sabelo lendo os seus textos pero algo polo que eu o admiro especialmente é que hai moito traballo, esixencia e disciplina detrás deste traballo. Máis meritorio se cabe sendo ela unha persoa moi sensible e fráxil. A causa de tanto esforzo só pode provir dun amor polo traballo e unha necesidade real e profunda de comunicación. Ademais dunha personalidade única.
Onte Anxos presentou outra compilación dos seus diarios nun fermoso xardín compostelán cheo de nenos, gatos e con (escasas) racións de empanada de zamburiña. O certo é que parecía unha voda dos lectores coa súa literatura. Espero que saldes a débeda que admitiches ter comigo, un bico.

3 Díxome díxome:

At 2:37 PM, Blogger FraVernero said...

Boas, nadador e amigos/as:
paréceme que estás a ser extremadamente inxusto co pasado, e concretamente, comigo, cando dis iso de "grupo de persoas para os que a literatura era escribir un par de poemas o ano seguindo as modas literarias do momento, ler unha serie de lecturas canónicas, falar mal doutros escritores non amigos e louvar ós amigos ademais de xulgar as compañeiras polo seu parecido ó modelo apolíneo de beleza". Inxusto e algo simplista.
Na medida das miñas reducidas capacidades, creo que sempre che apoiei na escrita, alén de ter moita confianza nas túas capacidades (confianza que aínda teño). Certamente poderás encontrar na memoria a lembranza desas cousas que dis, pero creo que moitas máis (as máis importantes) quédanche no tinteiro. Fai memoria, home.
Lamento non terche sido de estímulo como lector e crítico. Deséxoche sorte con Anxos.
Un saúdo

 
At 11:01 PM, Blogger O Nadador said...

É certo, Seneschal, que ti foches a persoa que máis me apoiou e me animou a escribir, algo que agradezo con cariño. Non escribín ese parágrafo con intención de ofender a ninguén, só coa intención de reflectir unha realidade que non se circunscribe a vós senón a case tódolos grupiños do sistema (risas enlatadas) literario galego. Por outra parte tamén deberías reparar en que nada do que poño aí, penso, se deixou de facer.

 
At 1:35 PM, Blogger FraVernero said...

Estimado nadador:
coñécesme demasiado para pensar que eu me podería ofender doadamente contigo, home. Simplesmentes, apuntaba (eu que coñecín e vivín contigo momentos do pasado, coas súas frustracións e éxitos) o poder traicioeiro e selectivo da Memoria. Porque despois de que ésta lle concede un aprovado ou suspenso a unha época determina, volve a gravar as lembranzas para que encaixen sempre no molde.
Algunhas das características que citas, por outra banda, supoño que son universais a tódolos colectivos literarios ata certo punto (bueno, quizais coa excepción do das mulleres apolíneas. As ménades dionisíacas de filoloxía tamén teñen o seu encanto, se se busca).
Volvendo ao da memoria, é un caso curioso. Eu lembro boa parte da adolescencia (alomenos ata os 17) como unha foxa escura á que non querería voltar. E resúltame dificilísimo sacar boas lembranzas (e algo había: as clases de Antonio, por exemplo). Ao contrario, no meu segundo periodo universitario (máis sangrante porque son feitos recentes) cústame moito o contrario: xa teño un molde grabado de 'boa época' que difumina as malas lembranzas.
Gustaría de que pasaras cousas se, alén do blog, voltas a escribir.
E temos que quedar un día, carai!
Unha aperta

P.S.: xa me recomendarás algo da Anxos tamén

 

Post a Comment

<< Home